به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

آلودگی هوا، افزایش هزینه های زندگی و مضر برای تجارت

پایگاه خبری فولاد ایران - آلودگی هوا تأثیر قابل توجهی بر سلامت افراد دارد. ذرات مضر نامرئی معلق در هوا می توانند باعث بیماری های قلبی عروقی و تنفسی و سرطان ریه شود. سازمان بهداشت جهانی (WHO) تقریباً 4.2 میلیون مرگ زودرس در سال را با آلودگی هوا مرتبط کرده است. بیماری های سالانه مرتبط با آلودگی هوا نسبت به COVID-19 تاکنون تعداد کشته های بسیار بیشتری داشته است. جوامع کم درآمد بیشتر تحت تأثیر آلودگی ها قرار می گیرند زیرا در مناطقی که آلودگی هوا زیاد است زندگی می کنند که منجر به ضعف سلامتی و دسترسی کمتر به مراقبت های بهداشتی با کیفیت می شود.
به گزارش فولاد ایران، مبارزه با آلودگی هوا نه تنها جان انسان ها را نجات می دهد بلکه می تواند فوریت را به دستور کار تغییرات اقلیمی تزریق کند. علل تغییرات اقلیمی نیز همان آلاینده های هوا هستند: حمل و نقل، برق و گازهای گلخانه ای صنعتی. با آگاهی فزاینده عمومی و سیاسی در مورد تأثیرات بهداشتی ناشی از آلودگی هوا، می توانیم اقدامات آب و هوایی را تسریع کرده و سلامت عمومی را بهبود ببخشیم.
مطالعات نشان داده اند در طی ماه های گذشته اقدامات محدودیتی کرونایی، اثرات کوتاه مدت مثبتی در کیفیت هوا به دنبال داشته است. به عنوان مثال 25 درصد در نیویورک ، 32 درصد در سائوپائولو، 60 درصد در دهلی و 54 درصد در سئول کاهش ذرات معلق ثبت شده است. با این حال، با شروع مجدد اقتصاد و کاهش محدودیت های کرونایی، آلودگی هوا به سرعت پیش می رود و به سطح قبل از COVID-19 می رسد. اکنون فرصتی برای پشتیبانی از بازیابی سبز و ایجاد الگوهای بهتر یا ممنوع کردن صنایعی است که در سالهای آینده آسیب دائمی به سیستم های شکننده ما وارد می کند.

5 راه برای مقابله با آلودگی هوا در بخش خصوصی

تجارت و صنعت در کاهش آلودگی هوا نقش اساسی دارند، زیرا بسیاری از فعالیت های آنها باعث انتشار گازهای گلخانه ای می شود. اولویت آنها برای کاهش آلودگی، ایجاد نوآوری و اینکه دولتها بدانند رفع آلودگی هوا و توسعه اقتصادی از یکدیگر جدا نیست، حائز اهمیت است، همینطور ایجاد فضایی که جامعه علمی، سیاست گذاران، مقامات دولتی و بخش خصوصی بتوانند برای کاهش آلودگی هوا تدبیر کنند نیز لازم است.
اقداماتی که بخش خصوصی می تواند در این راستا انجام دهد عبارتند از:
1.     افزودن کیفیت هوا به لیست مسئولیت اجتماعی شرکت ها و گرفتن گزارش کار از آنها
2.     تعیین کمی آلودگی هوا در زنجیره تأمین و یا در فرایندهای تولید
3.     جمع آوری داده های مورد نیاز برای تعیین مقدار انتشار گازهای گلخانه ای طی فعالیت شرکت ها
4.     راه اندازی برنامه هایی برای کاهش آلودگی هوا در فعالیت های خود و همچنین تأمین کنندگان آنها
5.     ترویج کمپین های آگاهی برای شفاف سازی میزان انتشار ناشی از عملکرد آنها و توضیح اینکه چه کاری برای کاهش این انتشارات انجام خواهند داد

منبع: مجمع جهانی اقتصاد

۲۳ شهریور ۱۳۹۹ ۱۲:۱۵
تعداد بازدید : ۸۴۷
کد خبر : ۵۵,۶۱۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید